Odzież korporacyjna – charakterystyka

 

Odzież korporacyjna oraz wszelkie stroje przeznaczone dla pracowników stanowią swoistą odmianę odzieży mundurowej, która umożliwia skutecznie zbudować wizerunek danej marki, która dzięki nim stanie się rozpoznawalna. Odzież korporacyjna jest niezwykle ważna zwłaszcza dla  pracowników, którzy w sowich codziennych obowiązkach mają bezpośredni kontakt z klientami.

Założenia odzieży korporacyjnej

Jest ona wykonywana zgodnie z projektami, a materiały i rodzaje wykończenia są dobierane tak by zapewnić pracownikom maksymalny komfort pracy i swobodę ruchów. Materiały muszą być odpowiednio dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy. W przypadku gdy dana osoba na swoim stanowisku musi bardzo aktywnie spędzać czas, materiał musi być przewiewny tak by nie było na nim widać śladów potu. Powinien być on również niepodatny na zagniecenia. Odzież służbowa bardzo często kojarzona jest z nieciekawym mundurem, jednak współcześnie przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po ciekawsze fasony, które zachowują profesjonalizm, ale jednocześnie wnoszą do firmy świeżość i nowoczesność. Odzież korporacyjna często posiada logo danej marki. Może być ono wyhaftowane lub nadrukowane. Dobór kolorystyki odzieży korporacyjnej także nie jest przypadkowy. W bankach, na pocztach czy w ekskluzywnych sklepach z butami czy ciuchami dominują stroje ciemne, granatowe bądź czarne, które kojarzą się z profesjonalizmem oraz luksusem. W przypadku restauracji, barów, kurierów często wykorzystywane są wyraziste barwy, tak by klienci mogli szybko zidentyfikować daną osobę.

garnitur w korporacji

Obecnie na rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących produkcję odzieży korporacyjnej na zamówienie. Oferują one wykonanie odzieży na zamówienie. Niekiedy jest możliwość wykorzystania do tego celu specjalnych materiałów np. elektrostatycznych czy bakteriobójczych. Jak wygląda proces współpracy z klientem? W pierwszej kolejności na początkowym spotkaniu dokładnie określane są oczekiwania klienta. Podejmowane są decyzje odnośnie najdrobniejszych szczegółów tak by móc w przyszłości stworzyć projekt, który w stu procentach spełni wymagania zleceniodawcy. W następnym etapie projektanci planują dokładnie jak ma wyglądać odzież tak by prezentowała się pięknie i jednocześnie nawiązywała do danej marki. Technolodzy dobiorą tkaniny i akcesoria , które najlepiej nadadzą się do ich wykonania. Klient spośród przygotowanych projektów wybierze jeden najbardziej interesujący. Przygotowywany jest model przedprodukcyjny, wtedy klient może już dokładnie określić czy właśnie ten strój odpowiada mu, a w razie jakichkolwiek zastrzeżeń, na tym etapie z łatwością można dokonać stosownej korekty. Zaakceptowany ostatecznie projekt trafia na linię produkcyjną.

moda korpo

Odzież korporacyjna wykonywana jest z niezwykłą starannością, tak aby każdy szczegół był dopracowany w najmniejszym stopniu. Wykonane zlecenie zostanie dostarczone na określony adres bezpośrednio do klienta. W ten sposób otrzymujemy gotową odzież korporacyjną, która poprzez ujednolicenie pracowników będzie świetnym i efektywnie działającym elementem budującym wizerunek firmy.